Alla inlägg under juni 2014

Av Kasia - 30 juni 2014 17:17

Det finns så mycket man kan inspireras av här i världen.

Nästan alla måste ha hört talas om den där kloka professorn som vetenskapligt BEVISADE att det alltid finns plats för en liten öl.

Tylez jest wokol nas inspirujacych obrazow...

Kazdy slyszal chyba o profesorze, ktory udaowadnial naukowo, ze "zawsze mozna jeszcze zmiescic jedno male piwo".

 


Jag vill bara säga att det ALLTID finns tid för en paus!

A ja powtarzam za powyzszym obrazkiem: Zawsze jest czas na zrobienie malej przerwy!

...

...

Det finns ju sådana arbetsplatser där stämningen i luften är sådan att alla springer med sina skottkärror men det är så brottom att de inte ens hinner lassa på eller av...

Znamy takie miejsca pracy, gdzie tempo jest takie, ze ludzie biegaja z tymi teczkami (taczkami?? ;), ale zapier.. jest taki, ze nie ma czasu zaladowac...

...

...

Det blir ju inte särskillt produktivt.

Hitta stunder för att pausa. Även om det BARA är tre medvetna andetag...

Det är vetenskapligt bevisat att arbetskvalitén och livskvalitén ökar markant då :)

Malo produktywne, nieprawdaz?

Zagospodaruj chwile na mala przerwe. Nawet, jesli zdazysz TYLKO zlapac trzy glebokie, swiadome oddechy...

Naukowo potwierdzono, ze jakosc pracy, i zycia bardzo wtedy wzrasta! :)))


Av Kasia - 29 juni 2014 23:09

Det var din dag idag...

Dzis jest Twoj dzien...

 

Hoppas du kände mycket kärlek...

Mam nadzieje, ze czules sie otoczony miloscia...

 

...i det som bjöds till dig från hjärtat:

...w tym, co prosto z serca ofiarowane:

 

och från vårt stammiscafé i Mariefred :)

i kupione w naszej ulubionej kafejce :)

 

...och från den vackra naturen :)

...i w otaczajacej nas naturze :)

  

Du är som vin Baby, du blir bättre och bättre med åren   

Kochanie, jestes jak wino, z wiekiem coraz lepszy!

/Z*ona

Av Kasia - 29 juni 2014 17:32

Sometimes when I take a glas of wine and I get soooo lovely relaxed I imagine that this is how cool and calm people with sence of humor must feel like ALL DAY LONG. Minus the rubber arms and legs... ;)

Av Kasia - 28 juni 2014 12:20

Vilken vecka det har varit.

Nästan svårt att ta in allting.

Mest för att det finns så lite ork kvar efter alla möten, minnen, känslor, insikter.

Det enda konstanta är förändring.

Man kan inte beträda SAMMA flod två gånger...

Man kan inte ändra sitt förflutna, men man kan "besöka" sig själv från förr och göra upp med gamla maror.

Sluta fred med det och gå vidare, stärkt!

Coz to byl za tydzien!

Az trudno wszystko uporzadkowac w glowie.

Byc moze dlatego, ze sily brak po wszystkich spotkaniach, wspomnianiach, hustawkach, rowniez emocjonalnych ;) i odkryciach.

Jedyna stala czesca naszego zycia jest ZMIANA...

Nie da sie wejsc dwa razy do tej samej rzeki...

Nie da sie powrocic do przeszlosci by ja zmienic. Mozna za ta "odwiedzic" swoje przeszle ja i zawrzec z nim wieczny pokoj, jesli trzeba. Zeby moc czerpac z przeszlosci sile, a nie czynic ja  balastem lub tracic energie na wypieranie starych wspomnien.

 

Så tänkte jag när jag i början på veckan PÅ EN SEKUND flyttade mig 30 år bakåt i tiden...

http://zebrazone.bloggplatsen.se/2014/06/23/10759459-ur-askan-z-popiolu/

...pga en oskyldig kommentar om gungor.

Do takich wnioskow doszlam na poczatku tygodnia, kiedy w mgnieniu oka przenioslam sie o 30 lat wstecz...

http://zebrazone.bloggplatsen.se/2014/06/23/10759459-ur-askan-z-popiolu/


z powodu jednego, niewinnego wspomnienia o hustawkach.

 

Vem säger att man inte kan gunga "ikapp".

Det är ju aldrig för sent för att uppleva en lycklig barndom, har jag läst någonstans :)

Kto mowi, ze nie da sie "dohustac" po trzydziestce?

Przeczytalam gdzies niedawno, ze nigdy nie jest za pozno na przezycie szczesliwego dziecinstwa :)

Piekne! Postanowilam sobie ofiarowac taki prezent  

 

Rynkor stör inte på gungan!

Zmarszczki wcalenie nie zwiekszaja oporu powietrza! Da sie bujac? Da!!!

 

Det är inte heller för sent att återuppta gamla, goda vanor.

Tiden börjar mogna för att prova att springa igen. Än så länge har jag bara vågat att TA PÅ MIG mina löparskor för promenader:

Kto powiedzial, ze sie nie da powrocic do starych, DOBRYCH nawykow?

Czuje niesmialo, ze nadchodzi czas powrotu do biegania. Poki co odwazylam sie dopiero na wlozenie moich starych, wiernych "biegowek" na dlugie spacery:

     

När det senare i veckan blivit riktigt gungit, både i huvudet och i tillvaron har jag plockat fram yogamattan och JOBBAT fram ro och lugnt i kroppen med Urdhva Prasarita Padasanaa:

Kto doswiadczyl tego, ze czasem latwiej sie rozbujac, niz zatrzymac?

Ja! Ja! Ja!

Moj sposob na zatrzymanie i na WYPRACOWANIE spokoju i powrot na ziemie, to Urdhva Prasarita Padasanaa(stopy w gorze):

  

...

Jag börjar alvarligt undra om det verkligen ÄR i HUVUDET som förändringen börjar. Det kanske ibland kan börja i fötterna? :)

Zaczynam sie powaznie zastanawiac czy rzeczywiscie kazda zmiana musi miec najpierw miejsce W GLOWIE. Moze czasem mozna zaczac od stop? :)

 

Ta hand om er från topp till tå nu! Trevlig lördag! 

Milej soboty! Zamijcie sie soba od stop do glow!

Av Kasia - 27 juni 2014 17:10






If perception is clean - everything will appear infinite.


 

Otwarty, niezbrukany umysl daje poczucie nieograniczonych mozliwosci.


Napij sie dzis wieczorem herbaty zamiast % a zobaczysz, jakie niespotykane mozliwosci otworza sie przed Toba w sobotni poranek ;)

Milego weekendu!


Öppet och rent sinne ger obegränsade möjligheter.

Mao om man dricker thé på fredagskvällen så kommer lördasmorgonen presentera en helt obegränsad utbud av möjligheter. Eller? ;)

Trevlig helg!

<3

Av Kasia - 26 juni 2014 18:16

Pomozesz mi nazwac to dzielo sztuki? Stworzone przez G.

Kan du hjälpa mig att hitta namn till denna bild? Skapad av G.

 

Moze przychodzi Ci do glowy jakas mysl, ktora chcesz sie podzielic? :)

Eller kanske har du en tanke du vill dela med dig av? :)


  

:)

Av Kasia - 26 juni 2014 11:59

Rob swoje...szlaczki!
Kör ditt eget race!

Av Kasia - 25 juni 2014 13:27


Jedyna STALYM skladnikiem naszego zycia jest ZMIANA....

Det enda som är konstant i vårt liv är förändring...

Wczoraj bylo dobrze... Dzis SCIANA...

Igår frid och fröjd, idag - en vägg...

  

Siedze i czuje, jak mi jest zle. Jak ulegam samodegradacji w skorupie wlasnego ciala.

Jag sitter och känner mig usel. Utövar självutplåning i högsta hugg.

...

...

Czuje wreszcie, ze czas wykonac jakis krok. Kierunki sa tylko dwa: gora albo dol.

I nagle przypomina mi sie: To przeciez MOJ WYBOR, moja odpowiedzialnosc. Moj spier... dzien!

Till sist kommer impulsen att röra på sig. Det finns bara två riktningar att välja: framåt eller bakåt.

Jag kommer på, igen: Det är ju MITT VAL, mitt ansvar. Mitt uppf**kade dag!

Wstaje z krzesla i zamiast trzaskac siebie po pysku... Voila!

Jag reser mig från min stol istället för att kicka mig själv i baken... och... Voila!

   

Proste! I trudne! Na pewno skuteczne!

Enkelt! Och svårt samtidigt. Att bryta trenden. Men det fungerade!


Za chiwle medytacjia. 20 minut. I objawienie. Postanowienie. Iskra jakas do dzialania:

Fortsätter med 20 minuter i meditation. Nästa glimt. Nästa beslut. Nästa gnista som tänder till:

 

Zrob wreszcie pierwszy krok. Zacznij!

Ta första steget. Börja!
Terapia yoga, to ksiazka z instrukcjami na dzien dzisiejszy dosc skomplikowanymi dla mojego skolowacialego umyslu.

Ale siadam. Przegladam. Zaznaczam. Wracam. Doczytuje. I wreszcie probuje.

Chce zmniejszyc stres. Program na 3 tygodnie.

Boken Yoga är min terapi innehåller massa steg och instruktioner att följa. Helt förvirande för min trötta intellekt i dagsläget. Helt överväldigande.

Men jag sätter mig. Tittar igenom. Markerar viktiga sidor. Går tillbaka. Läser lite till. Och jag provar.

Jag vill minska stresspåslag. Programmet tar 3 veckor...


W trakcie cwiczen oddechowych kolejne objawienie:

Czego jeszcze ci Kasiu brakuje? Jakiego klocka zapominasz w calej tej ukladance. Dlaczego ciagle kulejesz...

När jag gör andningsövningar slår det mig igen:

Vad är det du saknar, Kasiu? Vad är det för bit som du hela tiden missar i pusslet. Varför faller du nätt och jämt...

...

...

KONCENTRACJA!

Bum!!!! Dziekuje bardzo!

KONCENTRATION!

Kaboooom! Tack så mycket!

Kolejne ziarenko dojrzalo i zakorzenia sie...

Ett nytt frö har mognat och börjar gro...

Moze bedzie z tego wreszcie ogrod....

Det kanske blir en trädgård till sist...

Ogrod z domkiem na drzewie :)

Men en trädkoja för mig att sitta i :)

  

Kazdemu takiego zycze! :)

En sådan önskar jag oss alla :)



Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frågor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Ovido - Quiz & Flashcards