Alla inlägg den 16 juni 2014

Av Kasia - 16 juni 2014 14:32

Bywaja dni, kiedy czuje sie jak hipokryta.

Vissa dagar känner jag mig som någon sorts hycklare.

Dzielac sie tym wszystkim, czego nauczyly mnie dlugie miesiace terapii, zlotymi myslami, drogowskazami na sciezce do wyzdrowienia... sama nagle POTYKAM SIE, UPADAM.

Jag delar ju gärna med mig av tips och lärdomar som jag själv fått under den långa resan IFRÅN utmattningen.

Men sedan klarar jag inte ALLTID att leva själv såsom jag "lär".

Bo przychodzi gorszy dzien. Bo zle spalam. Bo ktos przycisnal mnie do muru mocniej niz zwykle i peklam. Bo stracilam koncentracje...

När en SÄMRE dag kommer. När jag inte prioriterat sömnen. När någon utmanar mig extrahårt en dag. När jag tappar fokus...

Bo nadal nie jestem GOTOWA...

För jag är ju långt ifrån att vara färdig....

Czy kiedykolwiek bede gotowa? Moze to sama DROGA jest CELEM...?

Blir man ens det? Någonsin...?


Te "gorsze dni" beda zawsze sie zdarzac!

Dessa "något sämre" dagar kommer alltid finnas!

Nie da sie TYLKO wygrywac.

Man kan inte lyckas hela tiden.

Droga do sukcesu jest kreta.

Vägen till framgång är krokig.


Roznica polega na tym, ze dzis DUZO SZYBCIEJ UMIEM ODBIC SIE OD DNA!

Skillnaden är att jag studsar tillbaka SÅ MYCKET SNABBARE nu!

ZLAMAC stary schemat JAK TYLKO zaczyna robic nowe odciski na duszy!

Att jag bryter ett dåligt mönster DIREKT när det börjar skava i själen!

Pytam CZEST siebie "co slychac"? "Jak sie masz?"

Jag kollar OFTA med mig själv hur läget är JUST NU.

OBSERWUJE siebie i swoje REAKCJE, umiem WYBIERAC.

Jag OBSERVERAR mig själv och mina REAKTIONER och KAN VÄLJA.

Umiem NATYCHMIAST PRZEPROSIC, jak mnie posniesie, jak spartole chwile z Drugim Czlowiekiem.

Jag kan BE OM URSÄKT så fort jag gjort bort mig hos någon.

ZATRZYMUJE SIE i SLUCHAM.

Jag STANNAR UPP och LYSSNAR.

Zaczynam mowic NIE, zeby moc wybrac SIEBIE.

Jag börjar säga NEJ till andra för att välja MIG SJÄLV.

Zaczynam powoli myslec o PRZYSZLOSCI. Bardzo NIESMIALO ale z wielka NADZIEJA.

Jag har börjat fundera på FRAMTIDEN. Mycket BLYGGT men ändå med en massa HOPP.

CHOLERNIE SIE WYSILAM I URABIAM PO PACHY, ZEBY WYZDROWIEC!!!!

Jag JOBBAR SOM FAN FÖR ATT BLI FRISK!!!!

 


Dlaczego wlasnie dzis mowie o tym z taka ODWAGA i RADOSCIA?

Varför vågar jag säga det såhär modigt och glatt just nu?

Poniewaz Pewna Druga Osoba, ktora trzyma mnie za reke w tej podrozy od pol roku dzis mi to WSKAZALA PALCEM.

Samemu trudno zlapac perspektywe, ostrosc widzenia z bliska...?

För jag fick det påpekat av en Annan Människa som har följt mig på vägen i ett halv år.


Dlatego posiedze tu chwile ZADOWOLONA i pelna WDZIECZNOSCI.

Jag tänkte sitta här och vara NÖJD och TACKSAM en stund nu.


Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frågor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Skapa flashcards