Alla inlägg den 22 juni 2014

Av Kasia - 22 juni 2014 22:25

Koniec tygodnia.

Chcialam zapytac, czy ktos zagrzal miejsce na jakiejs laweczce?

Veckan är slut.

Undrar, om någon blivit bänkad? Enl. nedan:

Wg. http://zebrazone.bloggplatsen.se/2014/06/17/10751308-bankad-komu-lawka/


Choc na chwile?

För en liten stund kanske?

 


Znalazlam zdjecie sprzed kilku miesiecy z laweczki w Kolonii:

Jag hittade en gammal bild från ett kanske två timmars långt pass på en bänk i Köln:


 


Dla tych, ktorzy sprobowali laweczkowania mam kolejne wyzwanie.

För er som testat 'bänkpress' finns det en ny övning.

 

(fot. Gustaw Lindahl)

 

OCZY! Zamknijcie oczy.

Denna gång gör samma sak och BLUNDA!


W tygodniu medytowalam na lawce przy sciezce zdrowia. Mijali mnie biegacze, spacerowicze, mamy z wozkami, psy na spacerze. Tak mi sie przynajmniej wydaje. Zamknelam oczy i cala sila woli staralam sie opanowac nieodparta pokuse 'sprawdzania' przechodniow.

Trenuje juz od roku, wiec nie bylo tak trudno.

Zatrzymal sie nawet czlowiek z wielkim psiskiem i mnie zaczepil pytaniem, czy sie nie boje tak nie miec 'oka' na otoczenie.

Jag satt i veckan och mediterade på en bänk vid ett motionsspår i skogen. Blev passerad av löpare, föräldrar med barnvagnar, hundfolk, promenadfolk. Tror jag iaf. Jag såg dem inte. Jag övade på att låta bli att spana på omgivningen.

Jag har nu övat i över ett år så det har inte varit särskilt svårt.

Jag blev tom tilltalad av en kille med en stor svart hund som undrade om jag kunde känna mig tryg i att inte titta på alla som passerar. (Undra hur många gånger han gick förbi för att 'testa' mig   )

No jakos nie.

Bo to idealne cwiczenie w ignorowaniu potrzeby kontroli.

Nie musze widziec, wiedziec, kontrolowac wszystkiego. Swiat bedzie sie krecil nawet wtedy, kiedy nie kiwne zlamanym palcem w bucie.

NEJ blev svaret.

För det är en lysande övning i att ignorera kontrollbehovet som ligger i botten av att vilja se allt, höra allt, veta allt. Jag lovar, världen kommer att fortsätta snurra även om vi blundar en stund.


Sprawdzcie sami! :)

Testa, vet jag! :)


Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frågor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Ovido - Quiz & Flashcards