Direktlänk till inlägg 3 juli 2014

Terapi/Terapia

Av Kasia - 3 juli 2014 10:14

NIe kazdy ma odwage poddac sie terapii.

Nie kazdy rozumie, ze powinien.

Nie kazdy ma mozliwosc.

Nie kazdy ma finanse.

Det är inte alla som vågar gå i terapi.

Inte alla som fattar att de borde.

Inte alla har möjlighet.


Terapia to przywilej.

To szansa.

To mordercza praca.

Terapi är en gåva.

En chans.

Och en jävulsk ansträngning.


Moje pojecie o terapii sprzed dwoch lat ograniczalo sie do slow, w glowie wypowiadanych jak mantra:

Prosze, niech ktos przyjdzie i rozwiaze wszystkie moje problemy, upora sie za mnie z tym, z czym ja nie potrafie sobie poradzic.

Två år sen bad jag för mig själv: Snälla, snälla, kan NÅGON komma och fixa allt som är fel i mitt liv. Ordna det, som jag själv inte orkar att ordna.


Pozniej dowiedzialam sie, ze terapia niestety tak nie wyglada...

W terapii nie ma PODWYKONAWCOW, ktorzy wchodza, robia porzadek i wysylaja rachunek.

W terapii jest sie SAM NA SAM ZE SOBA.

Jesli ma sie szczescie, ma sie obok siebie wspanialych doradcow, specjalistow, wyrozumiale otoczenie...

Ale prace i tak trzeba wykonac SAMEMU.

Sedan fick jag lära mig att terapi ser inte riktigt ut så...

Det finns ingen Jonny och Mattias som kommer, städar upp och gör en show av det.

Terapi är SLIT som DU SJÄLV måste ta dig igenom.

Har du tur får du rätta människor med dig på resan som kan hjälpa och stödja...

Men jobbet gör man ALLTID ALLTID själv.


Tym gorzej, jesli terapie trzeba rozpoczac w stanie wypalenia zwodowego, lub depresji.

Poniewaz przy pierwszym nie ma sie sil fizycznych, przy tym drugim.. cos.. nie widzi sie sensu.

Dessto jobbigare om man samtidigt dras med en utmattning eller depression.

Antingen saknar man då orken eller meningen... :(

 

Ja mialam "szczescie" wypalic sie w kraju, w ktorym aparat pomocy jest bardzo rozwiniety i dobrze sprawdzony. Bo nie jestem pierwsza...

W Polsce jak rozumiem jest z tym troche roznie.

Jag hade "tur" att bränna ut mig i ett land där hjälpen finns att få, en fantastisk sådan!, och jag är ju inte riktigt först.

I Polen kan det vara lite si och så med detta som jag förstår. Det är fortfarande skambelagt att gå till en psykolog...

 

Dlatego moje male przeslanie do Was, gdziekolwiek jestescie, jest takie:

Därför ville jag bjuda er alla, oavsett var ni finns, på denna tanke:

 

Znajdzcie swoj wlasny sposob na terapie codzienna. Sposob na ODBUDOWYWANIE sily, na poczucie SENSU, na OBECNOSC we wlasnym zyciu, na CODZIEN!

Hitta din egen vardagsterapi. Ditt eget sätt att återhämta dig, att hitta en MENINGSFULLHET  i allt du gör, att vara NÄRVARANDE i ditt eget liv. Till vardags!

 

Ponizej dziele sie moimi najlepszymi codziennymi "pigulkami szczescia":

Nedan bjuder jag på några av mina egna "lyckopiller", för inspiration:

         

Troszczcie sie o siebie, bo tylko Wy wiecie, co Wam jest najbardziej potrzebne. Tu i teraz! <3

Var rädda om er. Ingen vet lika bra som ni, vad ni behöver, här och nu <3


 
 
Ingen bild

koma

3 juli 2014 22:34

Fotografko Ty moja,tez sie troszcz o siebie!

Kasia

3 juli 2014 22:52

Komus, te zdjecia "zbieralam" cala wiosne :)
Troszcze sie i mam tu w domu takich, ktorzy sie troszcza. M wlasnie robi mi herbate, L zrobil zakupy na kolacje a N dzis mi pomagala segregowac odpady :)
A Ty?

 
Ingen bild

koma

5 juli 2014 16:35

Ja mysle ze tez sie o siebie troszcze,chociaz troche 'zarobiona' jestesm jak Ty to mowisz:-)a rodzina to fajna sprawa,prawda?

Kasia

5 juli 2014 17:38

Mysle, ze bez BLISKICH byloby strasznie bezbarwnie, nudno, monotonnie. Sa czasem wyzwaniem, dostarczaja nerwow i pracy, ale w kombinacji z troska o siebie sa kwintesencja naszego istnienia :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kasia - 7 juli 2016 16:09


Widzę, że ciągle jeszcze jest sporo osób, które zaglądają tutaj :) Bardzo mi miło <3   Przypominam jednak, że nowe wpisy pojawiają się od ponad miesiąca pod innym adresem: www.blog.zebrazone....

Av Kasia - 3 juni 2016 17:54

Dzisiejszy wpis z nowej platformy bloga ZebraZone: www.blog.zebrazone.seDla tych, którzy jeszcze nie przyzwyczaili się do nowego adresu :)Bardzo ciężko pracowałam przez ostatnie tygodnie. Za ciężko.Tak ciężko, ...

Av Kasia - 1 juni 2016 12:00


Drodzy Kochani! Czas ruszać dalej. Czas wyjść poza granice strefy komfortu.   ZebraZone trzyma mnie w pionie. W głębi mojego najmiętszego serca wiem, że jest nas więcej, tych, którym utrzymywanie pion...

Av Kasia - 31 maj 2016 22:06

To mój przedostatni tekst na tej stronie.   Czterysta dziewięćdziesiąty czwarty. Ponad dwa lata karmienia tego wyrostka własną krwią, siłą. Wiarą. Że coś z niego wyrośnie. Że p...

Av Kasia - 26 maj 2016 08:55

Za chwilę wychodzę do pracy. W deszcz. To nic. To mi nie przeszkadza. Tylko brak czasu trochę naciska a tu ważny temat do poruszenia!   Czuję się w obowiązku ostrzec Państwa przed niebezpieczeństwem ...

Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frågor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Skapa flashcards