Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av Kasia - 19 augusti 2014 21:28

Det är lite märkligt.

Zadziwiajace.

En vecka efter att Gs dagis öppnat efter sommaren så hade de stängt i två dagar för planering.

Tydzien po otwarciu przedszkola po wakacjach zaplanowana jest dwudniowa przerwa na planowanie prac w najblizszym polroczu.

Stora barnen börjar skolan först denna vecka också.

Duze dzieci dopiero w tym tygodniu zaczynaja szkole.

Imorgon kommer det vara första dagen efter sommaren som alla barnen kommer lämna huset samtidigt.

Jutro pierwszy dzien kiedy wszystkie pociechy jednoczesnie wyfruna z domu.

Och vad gör jag? Är bokad på tvåtimmars tandläkarbesök.

A ja co bede robic? Lezec dwie godziny na fotelu dentystycznym.

Jag som längtar efter tystnaden så det gör ont.

Chociaz tesknota za cisza jest juz fizycznie odczuwalna...


Jag klagar inte, sommaren har gått bra, helt över förväntan! :)

Ja sie nie chce wlasciwie skarzyc, lato uwazam za udane, duzo bardziej niz sie spodziewalam! :)

Men det kryper under huden på mig. Jag är otålig, spänd, lättirriterad.

Ale czuje juz mrowienie pod skora. NIe mam cierpliwosci, jestem spieta, poirytowana.

Märker det tydligast när något blir omständigt. Som när jag försöker betala bort reklamen på min blogg och det går inte skicka köp-sms från mobilen.

Najwyrazniej odczuwam to gdy cos idzie nie po mojej mysli. Jak np. zaplata za okres wolny od reklam na blogu.   

 

Men istället för att gå i taket, vilket känns mest "naturligt" just nu ;) försöker jag:

Jednak, zmiast eksplozji, ktora w dziwny sposob wydaje mi sie "najnaturlaniejsza" reakcja na tego typu problem w tej chwili ;) probuje:

1) andas djupt och lugnt/spokojnie i gleboko oddychac

2) tänka tillbaka till en lugn stund.../przywolac we wspomnieniach jakas spokojna chwile...


...och det är inte så svårt :)

...wbrew pozorom to nie takie trudne :)

Det var imorse, när jag lämnade barnen och all ljud inomhus och njöt av en liten espresso på balkongen, insvept i min badrock från Yasuragi.

Dzis rano wymknelam sie na balkon przylegajacy do naszej sypialni, zostawilam za soba plac zabaw i budowanie domku z przescieradel i delektowalam sie malym espresso owinieta w plaszcz kapielowy, ktory mi zostal po ostatniej wizycie w spa.

 

(Jag är realist, skulle aldrig ta med en stor kaffe dit ;)

(Jestem realistka, pomysl na wypicie tam duzej kawy zdusilam w zarodku ;)


Min kropp och huvud skriker efter ensamhet och tystnad. Jag tor inte jag kan bli mig själv igen innan det blir av. Och det betyder inte att jag älskar min familj mindre för det!

Cale cialo i glowa krzycza az i domagaja sie ciszy i samotnosci. Czuje, ze nie bede soba, dopoki nie uda mi sie odizolowac na ktorki chociaz czas. Co nie oznacza, ze nie kocham nagle mojej Rodziny z calego serca!

Är jag (nomen omen?) ensam om det efter sommaren?

Czy jestem w tym odczuciu (nomen omen?) osamotniona po wakacjach z cala ferajna?

 

Kram, men inte för tight. Jag behöver utrymme sa jag ju! ;)

Usciski, ale nie za ciasne! Mowie przeciez, ze potrzebuje przestrzeni! ;)

Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frågor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Ovido - Quiz & Flashcards