Direktlänk till inlägg 22 september 2014

MI-losierdzie, Medkänsla mot dig själv

Av Kasia - 22 september 2014 15:19

O milosierdiu zwroconemu ku sobie juz bylo, kilka miesiecy temu:

Po angielsku i po polsku (kliknij na linki aby przeczytac obie wersje).


Usiadlam dzis, zeby posluchac krotkiego wykladu na ten temat. Na koniec mialo byc krotkie cwiczenie w formie medytacji.

Zasnelam wkrotce po rozpoczeciu cwiczenia. I tak sie teraz zastanawiam, czy to nie byla najwyzsza forma MI-losierdzia? Podarowalam sobie to, czego potrzebowalam najbardziej, chwile regenerujacego snu :)


Zanim przymknelam powieki wpadlo mi do ucha zdanie, ktore powraca do mnie jak bumerang. "Suffering is a part of shared human experience" cierpienie jest nieodlaczna czescia czlowieczenstwa, naszym wspolnym, ludzkim mianownikiem. Czyms, co nas do siebie zbliza i UPODABNIA.

 

Kazdy z nas na swoj sposob unika cierpienia.

Kazdy z nas szuka swojej wersji szczescia.

 

Czy nie jest pokrzepiajaca mysl, ze kiedy ja siedze po uszy w moim wlasnym G... miliony ludzi boryka sie TAKZE ze swoimi trudnosciami.

Z tego wynikaja dla mnie dwie PIEKNE rzeczy:

1) nie jestem sama

2) tak samo, jak kazdy czlowiek obok mnie, ja tez potrzebuje milosierdzia; rowniez ze swojej wlasnej strony.

 

Klade wiec pretensjonalnie reke na sercu i mowie sobie: I´ve got you, Baby! Mozesz na mnie liczyc, Malenka! :)

 

Jag har redan skrivit om medkänslan mot sig själv tidigare, fast på engelska (klicka på länken för att komma till min text från mars iår)

 
Jag satte mig idag för att lyssna på en föreläsning om detta, som skulle avslutas med en kort meditationsövning.
 
Jag somnade så fort meditationen kom igång och jag tänker nu att det kanske var en lysande exempel på egen medkänsla: Jag gav mig själv lite välbehövlig vila :)
 
Precis innan jag somnade hörde jag dessa ord "Suffering is a part of shared human experience” som återkommer till mig med jämna mellanrum. Lidande är en del av vår gemensamma upplevelse av att vara mänsklig. Det som för oss samman som människor. Det som gör oss LIKA.
 
Var och en av oss försöker att undvika lidande i sitt liv.
Var och en av oss letar efter sin egen version av lycka.
 
När jag sitter djupt i min egen sk*t så är det på något konstigt sätt en stärkande tanke att veta att milliner människor runt omkring mig försöker OCKSÅ att göra sitt bästa där ute.
Jag tänker två VACKRA tankar:
1) jag är inte ensam.
2) på samma sätt som jag tycker att alla förtjänar lite cred, lite medkänsla i sin kamp, så gör jag OCKSÅ det.
 
Jag lägger då på ett lite pinsamt sätt min hand på hjärtat och säger till mig själv: I´ve got you , Baby! Jag har din rygg, Sötnos!

Love and peace within!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kasia - 7 juli 2016 16:09


Widzę, że ciągle jeszcze jest sporo osób, które zaglądają tutaj :) Bardzo mi miło <3   Przypominam jednak, że nowe wpisy pojawiają się od ponad miesiąca pod innym adresem: www.blog.zebrazone....

Av Kasia - 3 juni 2016 17:54

Dzisiejszy wpis z nowej platformy bloga ZebraZone: www.blog.zebrazone.seDla tych, którzy jeszcze nie przyzwyczaili się do nowego adresu :)Bardzo ciężko pracowałam przez ostatnie tygodnie. Za ciężko.Tak ciężko, ...

Av Kasia - 1 juni 2016 12:00


Drodzy Kochani! Czas ruszać dalej. Czas wyjść poza granice strefy komfortu.   ZebraZone trzyma mnie w pionie. W głębi mojego najmiętszego serca wiem, że jest nas więcej, tych, którym utrzymywanie pion...

Av Kasia - 31 maj 2016 22:06

To mój przedostatni tekst na tej stronie.   Czterysta dziewięćdziesiąty czwarty. Ponad dwa lata karmienia tego wyrostka własną krwią, siłą. Wiarą. Że coś z niego wyrośnie. Że p...

Av Kasia - 26 maj 2016 08:55

Za chwilę wychodzę do pracy. W deszcz. To nic. To mi nie przeszkadza. Tylko brak czasu trochę naciska a tu ważny temat do poruszenia!   Czuję się w obowiązku ostrzec Państwa przed niebezpieczeństwem ...

Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frågor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Ovido - Quiz & Flashcards