Alla inlägg den 8 november 2014

Av Kasia - 8 november 2014 15:53

Szczęścia też chodzą parami.

W ubiegły poniedziałek byłam w pracy. Był czas na medytację. Akurat był to pierwszy dzień programu Oprah & Deepak 21-day Meditation Experience mający pragnienia/desire, jako temat przewodni.

20 minut.

Po tych dwudziestu minutach siadłam i napisałam list do wysokich obcasów.

To nie był wybór, to była konieczność. Ja tylko otworzyłam laptopa.

W czwartek list był juz opublikowany na stronie WO.(link do listu)

I Polen säger vi, som i Sverige, att olyckor kommer sällan ensamma, de kommer I PAR.

Denna vecka visade mig att LYCKOR kommer också i par :)

I måndags var jag på jobbet. På rasten mediterade jag tillsammans med Oprah & Deepak iom deras 21-day Meditation Experience i ämnet desire/(själens)längtan.

20 minuter.

Därefter satt jag och skrev en text till en polsk tidning Wyborczas helgbilaga (som DN).

Det var inget val, det var nöd. Allt jag gjorde var att öppna datorn.

Nu på torsdag var texten publicerad på tidningens hemsida.

 

Tego samego dnia przyszedł mój utęskniony, bardzo specjalny prezent, planer z duszą na rok 2015.

Samma dag komm min efterlängtad, mycket speciell planner för år 2015.

 

PARA! Det är ETT PAR!


W tygodniu dostałam piekną, różową, włąsnoręcznie zrobioną bransoletkę od przyszywanego syna, bez okazji! :)

Przyszywana córka poprosiła o ufarbowanie włosów i pomogła w kuchni po MINIMIALNEJ ilości SIEDMIU smsów w temacie "to nie moja kolej", które udało mi się przyjąć ze spokojem! Yeah!

Też PARA! :)

 

I veckan fick jag ett supersöt, rosa armband som bonussonen gjort själv. Bara sådär!

Jag fick hjälpa bonusdottern att färga håret och fick henne att hjälpa till i köket med bara SJU! sms från henne i ämnet "det är inte min tur" som jag tog med världens lugn! Jippi!

Också ETT PAR! :)



Dziś rano syn (nieprzyszywany, ten "zrośnięty") obudził mnie o szóstej rano, na kanapkę (dla niego), kubek herbaty (dla mnie) i wschód słońca nad jeziorem...

Imårse väcktes jag av sonen G klockan 6 till denna vackra soluppgång över sjön:

 

W południe wyszliśmy na ryby.

Mitt på dagen gick vi ut att fiska.

 

Razem z nami wyszło słońce i złowiliśmy liść nenufara!

I znowu PARA!

 

Solen kom ut med oss och vi fiskade upp ett löv.

ETT PAR igen!


I jak tu nie być wdzięcznym?

Jag kan inget annat att vara ubertacksam idag!

 

Miłego sobotniego wieczoru Wszystkim!

Ha en fin lördagskväll Alla!

 

Love and peace within!     


Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frågor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Skapa flashcards