Direktlänk till inlägg 13 november 2014

prawda czy fałsz? sant eller falskt?

Av Kasia - 13 november 2014 08:22

Licznik słów NaNoWriMo: 16.000

Ordräknare: 16.000

Powinno być 21.666 na koniec dzisiejszego dnia.

Borde vara 21.666 när denna dag är slut.

Choroba nie wspomaga procesu twórczego. Dziś znów leżę w łóżku.

Jag ligger efter. Att vara sjuk sänker den kreativa processen en aning ;)


Tęsknię za blogiem. Za prawdą (jako przeciwieństwem fikcji literackiej).

Jag saknar bloggen. Sanningen (som en motpol till fiktion).


Przeczytałam dziś PERFECTION IS NOT OUR DESTINATION.

Bycie perfekcyjnym nie jest naszym celem samym w sobie.

Läste idag att PERFECTION IS NOT OUR DESTINATION.

Att vara perfekt är inget syfte i sig.

 

Jeszcze do niedawna uważałam bycie perfekcjionistą za zaletę. Za powód do dumy.

Dziś zachodzę w głowę kto, jak i w jakim celu nam wpaja takie banialuki.

Det fanns tider när jag trodde att vara perfektionist var något att vara stolt över. Att det var bra.

Idag undrar jag bara vem, hur, och i vilket syfte har någon petat i oss så mycket strunt.

Społeczeństwo konsumpcyjne?

Konsumptionssamhället kanske?

Bo chyba nie wychowawcy. To by oznaczało, że nie zrozumieli swojej roli.

A może po prostu chcieli nas zmotywować do bycia coraz lepszymi.

Lecz zamiast promowania bycia LEPSZĄ WERSJĄ SIEBIE, promowali bycie lepszym OD kolegi z ławki, OD dziecka sąsiada itd.

Na domiar złego, z biegiem czasu coś dziwnego stało się z definicja słowa LEPSZY.

Det kan väl inte varit våra vårdnadshavare. För då skulle det betyda att de missuppfattat sin roll.

Eller så försökte de bara motivera oss att bli bättre.

Men istället för att lära oss att bli en BÄTTRE VERSION AV OSS SJÄLVA, har de uppmuntrat till att bli bättre ÄN klasskompisen, ÄN grannens ungar osv.


Dziś trenuję się w myśleniu tak:

Idag tränar jag på att tänka såhär:

Zawsze znajdzie się ktoś, kto liczy szybciej ode mnie, gotuje pyszniejszą brokułową, ma lepsze pomysły niż ja, robi piękniejsze zdjęcia, jest bardziej elokwentny, szczupły itd.

Po pierwsze: to nie umniejsza W ŻADEN SPOSÓB znaczenia moich wysiłków i starań. Przypominam sobie, że moje życie to nie wyścig.

Po drugie: żadna z wyżej wymienionych rzeczy nie jest definicją szczęścia, ani dobroci dla drugiego człowieka. No, może oprócz brokułowej ;)

Det kommer alltid finnas någon, som räknar bättre än jag, lagar godare broccolisoppa än jag, har bättre ideer än jag, tar bättre bilder och skriver bättre, är smalare, you name it!

Men för det första: det gör inte mina ansträngningar MINDRE VÄRDA. Mitt liv är ingen tävling.

För det andra: inget av det jag räknade upp ovan är en definition av ett lyckligare liv, eller ett sätt att vara en snällare människa på, utom broccolisoppan kanske ;)

Zostawiam Was z tymi słowami.

I z pytaniem, czy perfekcyjny i idealny to dla Was słowa równoznaczne.

Może ktoś się zbierze na odwagę i do mnie napisze?

Byłoby idealnie! :)

Jag lämnar er med dessa ord nu.

Och med en fråga: är ordet perfekt samma som idealisk för er?

Kanske någon samlar lite mod och svarar?

Det hade varit... idealiskt! :)

Love and peace within!   


 
 
Ingen bild

Iwona :)

13 november 2014 10:03

Kasiu tyle znaczeń "perfekcyjny" i "idealny" co ludzi :) Wiemy przecież, że żaden człowiek nie może być perfekcyjny i idealny w tym znaczeniu, że: nie robi błędów, jest zawsze uśmiechnięty, nic mu się nigdy nie psuje itp...itd...
Każdy człowiek żyje w innych okolicznościach i w tych swoich okolicznościach powinien być perfekcyjny i idealny - czyli być sobą, walczyć ze swoimi wadami, kochać swoich bliskich, rozwijać się. Dla mnie idealny i perfekcyjny jest ten, który walczy z bylejakością i się nie poddaje. Oj... szeroki temat... :)

Kasia

13 november 2014 11:28

Iwona! Dotarłaś w moim rozumieniu do sedna sprawy!
Bo skoro jesteśmy tacy różni, skoro nasze "okoliczności życiowe" tak się od siebie różnią, to dlaczego nadal upieramy się, by ze sobą konkurować? By się porównywać? By kogoś doganiać czy pasować do jakiegoś standardu. Mój świat idealny to taki, gdzie dla nas wszystkich jest MIEJSCE, nawet z wadami i niedoskonałościami!

 
Ingen bild

Mango

13 november 2014 12:46

Hej! To ciekawe zadanie bo oba slowa som synonimami, ale ja bym mogla powiedziec tak, ze perfekcyjnym jest ten kto pracuje nad tym aby wszystko bylo idealne i w tym rowniez on sam. Ha, ha ...
No ale droga ku temu jest dluga i kreta. Okreslamy czesto inne osoby, przedmioty czy zdarzenia jako idealne czy perfekcyjne bo np my nie widzimy w nich zadnych wad. Mozna byc dla kogos idealem ale samemu nie postrzegac siebie samego jako taki. Np mama jest dla wielu dzieci czesto niedoscignionym wzorem i idealem, chociaz gdyby ja zapytano sama to pewnie powiedzialaby ja jestem tylko zwyczajna, mam swe slabosci i mocne strony ale daleko mi do idealu.

Kasia

13 november 2014 16:39

W moim osobistym słowniku perfekcyjnym jest coś takiego, czego już się bardziej nie da ulepszyć. co jest BEZ SKAZY. Natomiast to, co jest idealne, jest po prostu NAJLEPSZE DLA MNIE.
Moja Mama może być moim ideałem właśnie, chociaż nie jest perfekcyjna. ...a może właśnie DLATEGO, że nie jest perfekcyjna.
Czyli IDEAŁ jest bardziej subiektywną, osobistą formą tego, co nas uszcześliwia! God bless!

 
Ingen bild

Mango

13 november 2014 12:51

Forts... Bardzo mi sie podoba Twoja definicja Swiata idealnego. Wielka mysl. I take it with me to Think this so every day :)

Kasia

13 november 2014 16:41

Dzięki! Walczę o taki świat pokazując codziennie swoje słabości. Nawet tutaj na blogu.
Uczłowieczając go.
Dając sobie prawo do bycia zadowoloną, mimo, że wszystko nie jest perfekt!
I tak jest IDEALNIE! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kasia - 7 juli 2016 16:09


Widzę, że ciągle jeszcze jest sporo osób, które zaglądają tutaj :) Bardzo mi miło <3   Przypominam jednak, że nowe wpisy pojawiają się od ponad miesiąca pod innym adresem: www.blog.zebrazone....

Av Kasia - 3 juni 2016 17:54

Dzisiejszy wpis z nowej platformy bloga ZebraZone: www.blog.zebrazone.seDla tych, którzy jeszcze nie przyzwyczaili się do nowego adresu :)Bardzo ciężko pracowałam przez ostatnie tygodnie. Za ciężko.Tak ciężko, ...

Av Kasia - 1 juni 2016 12:00


Drodzy Kochani! Czas ruszać dalej. Czas wyjść poza granice strefy komfortu.   ZebraZone trzyma mnie w pionie. W głębi mojego najmiętszego serca wiem, że jest nas więcej, tych, którym utrzymywanie pion...

Av Kasia - 31 maj 2016 22:06

To mój przedostatni tekst na tej stronie.   Czterysta dziewięćdziesiąty czwarty. Ponad dwa lata karmienia tego wyrostka własną krwią, siłą. Wiarą. Że coś z niego wyrośnie. Że p...

Av Kasia - 26 maj 2016 08:55

Za chwilę wychodzę do pracy. W deszcz. To nic. To mi nie przeszkadza. Tylko brak czasu trochę naciska a tu ważny temat do poruszenia!   Czuję się w obowiązku ostrzec Państwa przed niebezpieczeństwem ...

Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frĺgor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Ovido - Quiz & Flashcards