Direktlänk till inlägg 12 december 2014

tajemnica / en banbrytande upptäckt

Av Kasia - 12 december 2014 19:50

Wiesz, jak to jest?

Opadasz bez sił na sofie, zakladasz stopy na stół, bierzesz w dłoń druty albo krzyżówkę, książkę, oddychasz głęboko i... dzwoni telefon!

Du vet hur det kan vara.

Du sätter dig i soffan, med en bok, ett korsord eller stickor,  slänger upp fötterna på bordet och... telefonen ringer!

 

Albo...

Nalewasz kubek gorącej kawy, wyjmujesz ciasteczko, czujesz, jak jakaś tajemnicza siła przyciąga twoje pupsko w stronę krzesła przy kuchennym stole. Marzysz o chwili cudownego połączenia tych dwóch. O chwili, kiedy ból zmęczonych całodziennym bieganiem nóg nagle zelżeje, zacznie się rozpływać, ulatniać, aż wreszcie zelżeje, i... zamek w drzwiach pralki w łazience mówi klik, pranie gotowe, można rozwieszać!

Eller...

Du heller upp en kopp kaffe, tar fram en kaka, känner dragningskraften mellan dina skinkor och stolen vid köksbordet. Du drömmer om detta ögonblick, när de äntligen möts. Och... så blir tvättmaskinen klar!

 

Przykłady można mnożyć. Każdy ma własny zestaw irytujących chwil, kiedy coś staje nam na drodze do odpoczynku, zrobienia czegoś dla siebie.

Alla har sina egna exempel på frustrerande ögonblick som drar uppmärksamheten från oss själva.

 

Pytanie:

Co wtedy robisz?

Ja wiem, co ja robiłam pierwsze 33 lata mojego życia. No, może nie wszystkie. Zaczełam pewnie dopiero gdzieś po zerówce...

Nigdy nie dawałam sobie PIERWSZEŃSTWA. Telefony trzeba było odbierać, pranie rozwieszać, na pytania odpowiadać, pomagać, zakładać czapkę i szalik i wychodzić na mróz dla kogoś, wsiadać w samochód i jechać na drugi koniec miasta...

Frågan är, vad gör du i dessa ögonblick?

Jag vet vad jag har gjort de första 33 åren av mitt liv. Jag själv har aldrig haft FÖRTUREN. Telefonen, tvätten, andras behov, vad som helst, gick alltid i första hand...

 

I o ile drugi człowiek w potrzebie to oczywiście priorytet bezdyskusyjny, to...

Wyjawię Ci pewną TAJEMNICĘ. To musi być jakaś dobrze chroniona tajemnica, skoro ja się dopiero o niej dowiedziałam niedawno!!!

Te telefony, te pralki, zakupy i pytania zwykle MOGĄ POCZEKAĆ.

Zgodnie ze wspanialą zasadą "kiedyś wszystko poukładam, teraz sie położę na tym". Kiedyś mnie śmieszyła, jako niedorzeczna ta piosenka. Dziś mnie cieszy, jako... obalająca mity! Liberalizująca!

My, Ty i ja, też jesteśmy czasem człowiekiem w potrzebie.

Att sträcka fram en hjälpande hand mot den som behöver oss kommer alltid i första hand, utan tvekan. Men jag har upptäckt något nyligen: ALLT ANNAT KAN VÄNTA!

Plus, VI, du och jag, kan också vara en människa i behov. Så varför inte sträcka den hjälpande handen mot sig själv ibland?

 

Jedyne, co czekać nie może to nasze zdrowie, nasze dobre samopoczucie, odpoczynek.

Weźcie sobie to do serca w ten weekend.

Det enda som inte kan vänta är vår hälsa, välmående, vila.

Tänk på det nu när helgen är här.

 

Za dwa tygodnie Boże Narodzenie. Święta DAWANIA.

Czego?

Komu?

Za jaką cenę?

Det är två helger kvar till Jul. Årets roligaste tid då man ska GE BORT så mycket.

Vad vill DU ge bort?

Till vem?

Och till vilket pris denna jul?

Fundera på det vet jag. Det finns fortfarande tid.

 

Dobranoc.

Natti!

Love and peace within!   

 
 
Ingen bild

Mango

13 december 2014 08:59

Stawiasz bardzo wazne pytania na koncu. Mysl sie nasuwa ze wlasciwie podarunek swiateczny nie musi by zawsze czyms kupionym w sklepie za pieniadze, to moze byc tez cos co w przyszlosci przyczyni sie do lepszego zdrowia, moze odpoczynku i poprawy relacji z najblizszymi, znajomymi. Czy mozna/ czy wypada dac w prezencie np czas . ktory sie spedzi z kims, np spacer w lesie/ po parku gdy wszystko zaczyna kwitnac, np wypad do kina, cos co zainspiruje druga osobe, zamiast dawac zapakowany w kartonik gotowy juz prezent? Moze inne ciekawe pomysly sklaniajace do wlasnej kreatywnnosci ktos inny ma ? A zdrowie to podstawa, wiec dbajmy o nie ! Serdecznie pozdrawiam, a tymczasem ide nastawic pranie, ha ... ;)

Kasia

15 december 2014 10:10

Jedna bliska mi osoba, stojąc w mojej kuchni i zmywając powiedziała tak: trzeba się cieszyć, że się ma dla kogo gotować, zmywać i prać. Są tacy, którzy mają tylko karton pod mostem i nikogo przy sobie....
Stawia do pionu!
Nawet jeśli chodzi o prezenty. Myśle, że dorośli coraz bardziej doceniają niematerialne podarunki. Teraz tylko zadanie przed nami, żeby nasze dzieci nie czuły się wystrychnięte na dudka, kiedy w kopercie dostaną CZEK NA GODZINĘ CZYTANIA LUB RYSOWANIA do wykorzystania w dowolnej chwili :)

 
Ingen bild

Małgonia

18 december 2014 13:35

Trafiłam na Twojego bloga po liscie w WO, zaczytałam sie 1szej nocy, wracam do Ciebie z ciekawościa i tym przyjemny, uczuciem porozumienia, kiedy o swoich doświadczeniach piszesz jakby zaglądając przez dziurkę od klucza w moje mysli. Moze ktoregos dnia napisze wiecej, dzis tylko chciałam dam znać obecności i docenienia Twojego dzielenia sie Sobą. Dziekuje. I w prezencie samej sobie kładę sie na popoludniowa drzemke :) Ciepło ściskam z Irlandii , M.

Kasia

21 december 2014 23:04

Małgoniu, dziękuję za to, że znalazłaś siłę na napisanie i mam nadzieję, że nie zapominasz o sobie w gonitwie przedświątecznej.
Wylewasz mi MJUT na moje serce swoimi słowami. To właśnie był cel całej tej pisaniny. Ja czułam, że nie ja jedyna borykam się z tą tematyką, ale nikt wokoło i tak nic nie mówił. Nie dawał przyzwolenia na słabość.
A szkoda!
Do przeczytania i spokojnych, radosnych i błogich Świąt Bożego Narodzenia :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kasia - 7 juli 2016 16:09


Widzę, że ciągle jeszcze jest sporo osób, które zaglądają tutaj :) Bardzo mi miło <3   Przypominam jednak, że nowe wpisy pojawiają się od ponad miesiąca pod innym adresem: www.blog.zebrazone....

Av Kasia - 3 juni 2016 17:54

Dzisiejszy wpis z nowej platformy bloga ZebraZone: www.blog.zebrazone.seDla tych, którzy jeszcze nie przyzwyczaili się do nowego adresu :)Bardzo ciężko pracowałam przez ostatnie tygodnie. Za ciężko.Tak ciężko, ...

Av Kasia - 1 juni 2016 12:00


Drodzy Kochani! Czas ruszać dalej. Czas wyjść poza granice strefy komfortu.   ZebraZone trzyma mnie w pionie. W głębi mojego najmiętszego serca wiem, że jest nas więcej, tych, którym utrzymywanie pion...

Av Kasia - 31 maj 2016 22:06

To mój przedostatni tekst na tej stronie.   Czterysta dziewięćdziesiąty czwarty. Ponad dwa lata karmienia tego wyrostka własną krwią, siłą. Wiarą. Że coś z niego wyrośnie. Że p...

Av Kasia - 26 maj 2016 08:55

Za chwilę wychodzę do pracy. W deszcz. To nic. To mi nie przeszkadza. Tylko brak czasu trochę naciska a tu ważny temat do poruszenia!   Czuję się w obowiązku ostrzec Państwa przed niebezpieczeństwem ...

Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frågor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Skapa flashcards