Alla inlägg den 8 februari 2015

Av Kasia - 8 februari 2015 15:33

Jak Szanownemu Państwu mija niedziela?

U mnie słonce. Silny wiatr obsypuje świat migoczącym w promieniach słonecznych konfetti ze śniegu zdmuchiwanego z dachów.

Robi się jaśniej, na dworze i na sercu...


Hur går helgen? Blir det någon vila?

Jag har idag mest observerat hur snön yrrar runt i vinden och glittrar i solen.

Det börjar ljusna. Ute och INNE, i hjärtat...


Robiąc sok dostałam dziś rano zaszyfrowaną wiadomość:

När jag pressede juice imorse fick jag ett krypterat meddelande:

Potwierdza się to, o czym słyszę tak często. Że obraz świata zależy od stanu naszego umysłu.

Umysł pogrążony w czarnych myślach widzi tylko to, co czarne.

Umysł jasny szuka jasności dokoła.

A ja wszędzie widzę serca...

Det bekräftar orden som jag hört så många gånger. Att det vi ser runtom oss beror så mycket på vår sinnesstämmning.

Ett mörkt sinne ser det som är mörkt i världen.

Ett ljust sinne söker efter det ljusa.

Och jag ser HJÄRTAN överallt....

 

Więc chyba nie trzeba mnie żałować...

Patrząc dziś na ten bajkowopiękny śnieg poderwany z dachów do tańca przez wiatr i ćwicząc glębooooki oddech poczułam przez ułamek sekundy, przez mgnienie oka, że nie ma powodu, by sie poddawać, że DAM RADĘ, że przeżyję!

Så jag tänker, man behöver inte tycka synd om mig.

Den sagolika, glittrande snön och en andningsövning som jag gjorde idag fick mig, undet ett jättekort ögonblick att känna, att jag fixat det, att jag TÄNKER INTE ge mig. Att jag överlever!


Czy kąpiel i Was już była?

U mnie tak.

Vem har passat på och tagit ett bad i helgen?

Det har jag gjort!


Nie szczędźcie sobie dobra z własnych rąk.

Snåla inte med att ge er själva lite LOOOOOVE :)))


Love and peace within!   

Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frågor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Ovido - Quiz & Flashcards