Direktlänk till inlägg 6 maj 2015

Termometr emocji...

Av Kasia - 6 maj 2015 11:18

Mój mały prezent na środek tygodnia. Można go usłyszeć tutaj, a przeczytać poniżej :)

 

"Tylko Ty tak naprawdę znasz temperaturę Twoich emocji. Stopień Twojego smutku, Twojej irytacji, Twojej potrzeby bliskości, Twojego lęku....

 

Tak, jak tylko Ty wiesz, kiedy tak naprawdę jesteś głodny, albo spragniony.

Nie da się przecież porównać, to z nas zgromadzonych w jednym pokoju, w jednej chwili jest najgłodniejszy. Bo to jest odczucie subiektywne, nasze własne.


Ale ja nie mówię tylko o tym głodzie fizjologicznym.

Wogóle nie mówię o naszym głodzie fizjologicznym!

Mówię o naszych najgłębszych pragnieniach, które czekają na wielkie otwarcie.

Na wielką odwagę.

Albo na wystarczający stopień DETERMINACJI, która popchnie nas do działania.


Zastanów się przez chwilę jak głodny jesteś zmiany. Jak bardzo spragniony.

A potem zmierz temperaturę Twojej DETERMINACJI. I błagam Cię zadziałaj!

Nie zapala się przecież światła, aby je postawić pod korcem..."

 

Love and peace within!   

 
 
Ingen bild

Maryla

6 maj 2015 19:02

Rok 2011 pamietam jako rok wielkiej determinacji. Temperatura wrzenia. Oj działo sie, działo!!! Teraz,4 lata pózniej widzę skutki. Dobrze zrobiłam! I zrobiłabym to jeszcze raz jakbym musiała!! Mimo ogromnego wysilku fizycznego, nieopisanego wysiłku emocjonalnego i prawie na krawędzi załamania psychicznego. Było warto. W moim przypadku niepokój duszy, (ångest) jest moja sila napedowa i wyzwala wielka kreatywność oraz potrzebę tworzenia. Nie wiem jak to mam sobie wytłumaczyć. Może ktoś wie i chciałby mi pomoc zrozumieć ? Będę naprawdę wdzięczna. Bo ja chyba nawet lubię ten stan. Mam flow i wszystko mi wychodzi. Piękne rzeczy. Muszę zaznaczyć ze ja ani nie pije ani nie pale. Wyzwala sie we mnie czysta energia.

Kasia

12 maj 2015 09:50

Cześć Marylko!
Ja nie mam żadnej eksperckiej odpowiedzi na to o czym opowiadasz. Mogę tylko pozazdrościć energii :)
Wspominasz o używkach, czy to znaczy, że ta energia tworzenia, ten flow, jest trochę jak bycie na "haju"? Hm... ciekawe! :)

To mi trochę przypomina inną sytuacje, w jakiej sama się znalazłam wiele razy i walczę z tym stanem, bo on nie jest w żaden sposób pozytywny. A mianowicie: kiedy staram się biegać, czy szybciej ruszać i zaczyna mi łomotać serce; krew pulsuje szybciej w żyłach. Normalne!
Ale mi to przypomina niestety reakcję stresową i czuję, że zaczyna mnie paraliżować, nie mogę złapać oddechu, czuję panikę.

Zwyczajnie, mój organizm źle interpretuje fizjologiczne reakcje, bo tak się przyzwyczaił.
Umiesz to jakoś "przetłumaczyć" na Twój ångest/siłę napędową?
Powodzenia! :)

 
Ingen bild

Maryla

12 maj 2015 22:14

Moja energia i kreatywnosc,moj flow,stala sie dla mnie ratunkiem po ciezkich przejsciach. Zarowno prywatnych jak i zawodowych. Zeby po prostu "nie zwariowac". Ta nieludzka,pierwotna sila i chec zycia i istnienia ( mysle ze to jest urkraft) okazala sie dla mnie wielkim bogactwem i zamiast mnie pograzyc w mojej niedoli, dodala mi skrzydel. Moze to jest tak,ze wszystko co negatywne i zle mozna obrocic w dobro i piekno? Ze to jest forma nagrody za wszystko zlo co nas spotkalo? To jest moja intrepretacja i w nia wierze. Takiego flow nie mialam juz dawno i bardzo mi tego brakuje. Takiej lekkosci myslenia i przelewania uczuc i mysli na papier. A moze po prostu zbieram mysli na nowo by cos nowego stworzyc i napisac? Nigdy nie bylam na "haju" wiec nie mam pojecia jak to jest. Kiedys czytalam,ze tworcy dziel muzycznych, tzw. geniusze tworzyli najlepiej pod wplywem pewnych srodkow pobudzajacych.
W twojej sytuacji organizm jest w dalszym ciagu nastawiony na obrone i ucieczke bo sie czegos boi. To tak z fizjologicznego punktu widzenia. Ty tez masz sile napedowa bo przeciez piszesz. A to bardzo duzo. Ja wyladowuje moje frustracje poprzez fizyczny wysilek. Przez wiele miesiecy trenowalam Body Combat i razem z potem splywala moja frustracja i negatywne uczucia. Podczas treningu bilam sie z negatywnymi emocjami. A ze jestem osoba bardzo spokojna i zrownowazona i w normalnym zyciu nigdy nie "dalabym komus w morde" to "ten ktos" podczas tej walki na niby zostal dokladnie i solidnie obity na wszystkie strony. I to pomoglo. Tak to wygladalo u mnie. Teraz powoli odzyskuje spokoj ducha bo jestem w koncowej fazie akceptacji wielu faktow. I juz nie musze sie bic. Koniec wojny. Usciski

Kasia

27 maj 2015 14:43

Nie wiem, czy każdy umie "przekuć" nieszczęście w SZCZĘŚCIE, w spokój i akceptację. Chyba nie biorąc pod uwagę statystyki dotyczące depresji, przemocy, samobójstw...
Wzbiera we mnie nieopisana radość kiedy czytam o Twojej wygranej wojnie, o Twoich zmaganiach, które wygrywasz. Nie piszę wygrałaś, bo wiem, że decyzję o szczęściu, o pogodzeniu, o akceptacji o której piszesz podejmuje się każdego dnia, wielokrotnie. Być może przed każdym nowym wyzwaniem.
Trzyma kciuki za każdy nowy dzień bez wojny.
Uściski i dziękuję Ci, że podzieliłaś się Twoją mądrością :-*

 
Ingen bild

Maryla

14 maj 2015 20:01

Dosyc czesto zastanawiam sie czy wszyscy inni ludzie sa tacy szczesliwi caly czas? Czy nie dopada ich smutek,problemy,zmartwienia,popsute zwiazki i relacje? Czy to jest mozliwe ze to tylko mnie i tobie masa rzeczy sie przytrafila? Czy to tylko pozory,ze u innych wszystko w porzadku?
A moze mieli wiecej szczescia w zyciu i dokonali dobrych wyborow? Urodzily im sie lepsze dzieci? Maja lepsza prace co ich nie wypala? Jak to wlasciwie jest?! A moze po prostu boja sie spojrzec do srodka duszy? A moze nie wierza w dusze?! Albo nie maja?! Czy ktos moze mi odpowiedziec?! Czekam!!! W miedzyczasie bede piekla bagietki z bazylia i suszonymi w sloncu pomidorami!

Kasia

27 maj 2015 15:05

Królowo Ty Moja, dziękuję, że to napisałaś. Ja się nad tym zastanawiam dzień w dzień.
Właściwie to chyba znam odpowiedź, bo wiem, że w ludzką egzystencję wpisane jest cierpienie, ale czekałam z nadzieją, że ktoś poza mną zechce podyskutować z Tobą ten temat.
A jednak:
Niektórzy znoszą cierpienie lepiej, inni gorzej ale obawiam się, że wielu z nas nie ma kontaktu ze sobą, i z lęku, żeby się nie rozpaść w drobny mak (wiem jakie to uczucie) udają, że wszystko jest jak należy.
Albo żyją nadzieją, że tzw. Dobry Bóg lub ktoś inny, może wspaniały partner, ich wybawi z cierpienia. Naprawi wszystko.
Jeszcze inni boją się przyznać do porażek życiowych, i cierpią w ciszy, bo boją się bycia osądzonym. Boją się wzięcia "na języki" (to coś mówi o naszym miłosierdziu do bliźniego...).
Jest jeszcze taki rodzaj cierpiących, którzy w ciszy obwiniają resztę świata za swoją niedolę i gorzknieją z dnia na dzień. Zamiast obudzić się i wziąć swój los w swoje ręce. Bo może tkwić tak jest... wygodniej...

Wiesz, chyba będzie z tego wpis. Czy mogę?
Ściskam Cię i jeszcze raz dziękuję, Królowo! :)))))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kasia - 7 juli 2016 16:09


Widzę, że ciągle jeszcze jest sporo osób, które zaglądają tutaj :) Bardzo mi miło <3   Przypominam jednak, że nowe wpisy pojawiają się od ponad miesiąca pod innym adresem: www.blog.zebrazone....

Av Kasia - 3 juni 2016 17:54

Dzisiejszy wpis z nowej platformy bloga ZebraZone: www.blog.zebrazone.seDla tych, którzy jeszcze nie przyzwyczaili się do nowego adresu :)Bardzo ciężko pracowałam przez ostatnie tygodnie. Za ciężko.Tak ciężko, ...

Av Kasia - 1 juni 2016 12:00


Drodzy Kochani! Czas ruszać dalej. Czas wyjść poza granice strefy komfortu.   ZebraZone trzyma mnie w pionie. W głębi mojego najmiętszego serca wiem, że jest nas więcej, tych, którym utrzymywanie pion...

Av Kasia - 31 maj 2016 22:06

To mój przedostatni tekst na tej stronie.   Czterysta dziewięćdziesiąty czwarty. Ponad dwa lata karmienia tego wyrostka własną krwią, siłą. Wiarą. Że coś z niego wyrośnie. Że p...

Av Kasia - 26 maj 2016 08:55

Za chwilę wychodzę do pracy. W deszcz. To nic. To mi nie przeszkadza. Tylko brak czasu trochę naciska a tu ważny temat do poruszenia!   Czuję się w obowiązku ostrzec Państwa przed niebezpieczeństwem ...

Presentation


Embracing the NOW, Zebra-style.

Links

Ask Kasia

16 besvarade frĺgor

Latest Posts

Categories

Archive

Guest Book

Calendar

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Search

Statistics


Skapa flashcards